neděle 30. listopadu 2014

Facebooková výzva: černobílé fotografie

Včera jsem si na facebook tak nějak zanadával, dneska se o něj otřu z úplně jiné strany. Tak jako jsem se poměrně nedávno účastnil jedné z mnoha facebookových výzev o knihách, ani tentokrát jsem nemohl odolat - šlo totiž o výzvu v oblasti digitálních fotografií. Černobílých!

Jejím úkolem bylo v rámci pětidenky (podle vzoru pětiletky, neasi) napostovat pět černobílých fotografií z vlastní produkce. Každý den jednu. Nejlépe nové, v nejhorším případě z archivu. Nejhorší případ vlastně nastal povětšinou.

A jelikož fotím tuze rád, černobílé fotky ještě tuzeji a navíc nemám problém se svými výtvory pochlubit, zúčastnil jsem se s radostí. Nevybral jsem však 5 svých nejlepších černobílých fotografií. 3 - 4 z nich by totiž byly portréty a já nechtěl, abych se do výzvy promítl monotónně.

Den 1. - Liduprázdno
Tohle byla vlastně jediná nově vyfocená záležitost. Jejím cílem bylo s veeeelkou závěrkou (asi 30 sekund - tedy i pomocí ND filtru) zaznamenat nějaké rušné místo v Praze tak, aby na fotografii nakonec nebyli vůbec žádní lidé. Takhle to dopadlo, a už se těším, až si podobnou techniku zkusím během dne. A třeba na Václaváku.


Den 2. - Saxofonista
Tohle je dost možná nejlepší fotografie, jakou jsem kdy vyfotil. Pán se saxofonem, s nímž se můžete setkat na Staromáku, mi to však svou fenomenální fotogeničností notně usnadnil.


Den 3. - Múza
Uvědomuji si nedokonalosti téhle fotografie. Ale její nápad se mi stále velice líbí. 


Den 4. - Úžas
Poměrně výrazné zrno na této fotografii není nežádoucím produktem nastavení vysoké citlivosti snímače (ISO), nýbrž žádoucí úpravou ve photoshopu. Na fotografii je můj nejmladší bratr, jehož vášeň pro lokomotivy, vlaky a mašinky všeho druhu je roztomile bezedná.

Den 5. - Spiderman
A nakonec fauna. A flóra. Detail na hrdlo skleněné lahve, po němž leze minipavouček, se mi rovněž moc líbí - obzvláště díky zostřelému (v porovnání s pozadím) obrazu květů ve skle hrdla.


Téhle výzvy bych se s chutí zúčastnil i vícekrát.

Žádné komentáře:

Okomentovat