neděle 14. prosince 2014

Splněná předsevzetí

Je v nejlepším pořádku, když se vám podaří nějaké to novoroční předsevzetí doopravdy splnit. Proto si dávám jenom lehká předsevzetí.

V minulém týdnu jsem viděl svůj pro letošek dvoustý, doposud neviděný film. Splněno. Oproti loňské pětistovce je to v podstatě ždibet, ale rok 2014 jsem chtěl nést více ve čtenářském duchu (předsevzetí - 50 knih - splněno dávno, dnes jsem někde u pětašedesátky, nepočítám-li takřka stovku komiksů).



Nejlepší z těchto dvou stovek filmů byly (řazeno tak, jak jsem je viděl):
- Jeho dívka Pátek (r. Howard Hawkes, 1940) - Cary Grant byl prostě kanón
- Captain America: Návrat prvního Avengera (r. Anthony & Joe Russo, 2014) - nejlepší Marvelovka od dob prvního Iron Mana
- Třetí muž (r. Carol Reed, 1949) - parádní noir
- X-Men: Budoucí minulost (r. Bryan Singer, 2014) - mutanti mě stále baví
- Podivné dědictví (r. Enzo Barboni, 1972) - tomu říkám demýtizace westernu!
- Perfect Blue (r. Satoši Kon, 1997) - Aneb anime inspirace pro Arronofského Černou labuť
- Stalag 17 (r. Billy Wilder, 1953) - Wilderův geniální scénář rozsvítí i zajatecký tábor
- Nepřítel (r. Denis Villeneuve, 2013) - Chladná, metaforická pecka a pořádný mind-fuck
- Bang Bang Club (r. Steven Silver, 2010) - váleční fotografové a úvaha nad médii
- Batman: The Movie (r. Leslie H. Martinson, 1966) - Takhle jsem se dlooouho nenasmál. „Podej mi protižraločí bat-sprej!“
- Jodorowského Duna (r. Frank Pavich) - dokument o jednom skvělém, leč neexistujícím filmu, a šíleném tvůrčím géniovi
- Rosencrantz a Guildenstern jsou mrtví (r. Tom Stoppard, 1990) - scénáristická Vysoká škola
- Hon na ponorku (r. John McTiernan, 1990) - režisérská vysoká škola: takhle se točí thriller!
- Řím (seriál, 2005) - Ještě před Hrou o trůny HBO vyplodilo parádní intrikánskou podívanou
- Millennium Actress (r. Satoši Kon, 2001) - Satoši Kon nalehko, ale díky své nápaditosti pořád geniálně.

Toť výčet bijáků, kterým jsem dal pětihvězdí na slovutné csfd.cz databázi, domovu každého cinefila ne-hipstera.

14 filmů, jeden seriál. Z více než dvou stovek. Uf.

Do konce roku ještě pár dní zbývá, doufám tedy, že nějaký ještě přibude.
Kdo má čas pořád koukat na ptákoviny, žejo.

Teď ještě splnit ta další a obzvláště to, které zní: "Přežít."
 

Žádné komentáře:

Okomentovat