Dlouho jsem se při čtení nějaké novinky ze světa marketingu nepobavil tak, jako z budování nové brand identity výrobce jedné z nechvalně nejproslulejších útočných pušek AK-47 - koncernu Kalašnikov.
Ten minulý týden vyrukoval nejen s novým logem, ale i sloganem. A obojí je epoch(v)ální trefa do černého. Humoru.
Zaprvé, logo. Marketérům Kalašnikovu se asi nelíbilo, že z jejich starého loga je na první pohled patrné, o jakou společnost jde (a to i přes pro většinu populace země nečitelnou azbuku) a tak přišli s podivným patvarem, který působí jako značka supermarketu (Kaufland, neasi) nebo třebas Knižního klubu. Snad jako by říkali: nakupovat útočné pušky nikdy nebylo snazší!
Mohlo by se zdát, že Kalašnikov přechází na výrobu krabic, ale není tomu tak. |
Zadruhé, slogan. Představuji si následující:
Zástupci Kalašnikova se zúčastnili soutěže Miss a nastajlovaný moderátor vypálil netradiční otázku: „Co byste chtěli vykonat ze všeho nejvíce?“
Na což přišla stejně netradiční odpověď: „Chceme zařídit světový mír!“
A nový slogan byl upečený. „Vyrábíme zbraně pro světový mír.“ Což je o to větší ironická petarda, přičtete-li, že AK-47 je nejoblíbenější hračkou všech teroristů světa, kterým je víc než dva roky, což je věková hranice, po jejímž překročení mohou spát s polštářem pod pistolí.
Takže teď jen čekat, kdy vyrukuje McDonald s heslem: „Společně za štíhlou linií.“ Nebo Shell s „Zachraňujeme planetu.“
Nebo, abychom se vrátili k tématu, Islámský stát s hesly typu: „Make love, not war."
Žádné komentáře:
Okomentovat