pátek 9. ledna 2015

Knohomolův rok 2014

O svém čtenářském předsevzetí na loňský rok jsem se již jednou zmiňoval v době, kdy se mi podařilo nastolenou hranici 50 knih zlomit. Stejně mi to však nedá se ke čtenářskému roku 2014 vrátit.



Statisticky vypadal takto:

70 knih (z toho 18 elektronicky a 3 v angličtině, což je zhruba o tři víc než kdykoliv předtím)
1 básnická sbírka 
84 komiksů

Z toho všeho jsem 58 titulů četl „pracovně“ (povětšinou recenze) a 97 čistě pro radost. A všechno jsem poctivě hodnotil na goodreads.

Nejlepšími literárními zážitky roku pro mě byly tyto tituly:
Knihy
Francis Scott Fitzgerald - Velký Gatsby: Nádherně odvyprávěný příběh posedlosti.
Frank Herbert - Duna: Zasloužená sci-fi klasika, která se čte na jeden nádech. Velká věc.
Francois Truffaut - Rozhovory Hitchcock/Truffaut: Setkání s dvěma génii filmu vypoví o tomto umění víc než leckterá učebnice.
Pierre Boulle - Planeta opic: Pod tou sci-fi slupkou je krásně satirická záležitost.
James Ellroy - L.A. Přísně tajné: Kriminálka s velkým K.
H.G. Wells - Válka světů: Další nesmrtelná klasika a dohnaný velký rest.
Charles Dickens - Příběh dvou měst: Zezačátku se trochu táhl, v závěru jsem zamačkával slzy.
Dennis Lehane - Dotek temnoty: Uf. Lehane umí fyzicky bolet, ale autor je to vynikající.
Catheryne M. Valenteová - Nesmrtelný příběh: Nejnápaditější fantasy/magický realismus kniha, jakou jsem loni četl. Určeno spíše pro ženy, ale kouzelný zážitek.

Komiksy
Calvin a Hobbes: Svět je kouzelný - Rozloučení se dvěma kámoši je tradičně skvělé a dojemné.
Neil Gaiman: Černá orchidej: Prostě Gaiman. Poetika...
Emmanuel Guibert: Fotograf - syrová dokumentární podívaná na válku SSSR vs. Afghánistán.
Ed Brubaker: Captain America - Zimní voják
Jeff Smith: Kůstek 6

A předsevzetí na rok 2015? Rovná stovka. I s komiksy zvladatelné číslo.

Žádné komentáře:

Okomentovat