neděle 8. března 2015

Yann Tiersen: Okouzlení ve vyprodané Roxy

Yann Tiersen, Roxy Praha, 26. 2. 2015

Nepatřím mezi obvyklé návštěvníky klubových koncertů. Nemyslím si, že mi dobrá atmosféra (která není nutně pravidlem) stojí za mačkání se a povětšinou horší poslech, než doma z alba. Tím samozřejmě nekritizuji oblíbenou kratochvíli fanouškům takových akcí. Každému, co jeho, žejo.
Příležitost vidět na vlastní oči Yanna Tiersena, to je však jiné kafe. Geniální hudebník, multiinstrumentalista a autor, který podle statistik last.fm představuje moje posluchačské numero uno – to je výzva, na kterou nemůže říct ne ani zapálený asociál a odpůrce davů jako já.

S maestrem Tiersenem - já jsem ten, kdo se na společné setkání šklebí více
A dobře jsem udělal.

Tiersen v Roxy představil svoje poslední album Infinity, oslavu moře a kamenů. Jeho studiová alba se od legendárních soundtracků k Amélii z Montmartru či Good Bye, Lenin!, díky nimž se k Tiersenovi dostala bezesporu většina návštěvníků koncertu, snad ani nemohou lišit víc, což ale skutečného fanouška Yannovy tvorby jen těžko překvapí.

One-woman-band entreé Tiersenovi předskočila zpěvačka Tiny Feet, jejíž debutovou desku Yann produkoval. Její představení bylo psychedelické a industriální a po několika skladbách ubíjejícně monotónní. TinyFeetiny skladby navíc jako by většinou končily v nejlepším.


Což naprosto neplatí o Tiersenovi, jehož hudba a charisma prostupovala obecenstvem. Program hlavního hrdiny večera byl barvitý: vedle tíživé melancholie se objevovaly skladby energické a punkové, skladby z poslední desky protknuté některou z variací na oblíbená témata. Tu nastoupily beaty, jinde netradiční nástroje (ne však v rámci Yannovy tvorby) jako xylofón či zvonkohra, tamhle housle, škoda jen, že akordeon nechal Tiersen doma. Hudba přesto zcela vládla a člověk si v tom davu po intimnější atmosféře posteskl jen párkrát.

Bez zajímavosti nebyla ani druhá část programu, věnovaná syntezátorovému projektu ze 70. let Kosmischer Laufer. Přestože nepatřím mezi fanoušky elektronické hudby, spojením hudby a světel šlo o působivou show.

A na závěr přídavek v podobě rychlé, punkrockové tečky.

Přestože Tiersen nezahrál moje nejoblíbenější skladby (Monochrome a Kala), z koncertu jsem odcházel nadšený.


I proto, že jsem mu o absenci těchto skladeb v programu mohl říci osobně, neboť Yann stál u stánku s deskami a merchandisingem, kde se ochotně podepisoval a fotil.

Žádné komentáře:

Okomentovat