neděle 24. ledna 2016

Pětihvězdí v roce 2015

Jsem sice fanoušek setavování žebříčků, ale napadlo mě, že letos se tomu vyhnu. Místo toho sestavím seznam všech těch filmů, knih a komiksů, které jsem v loňském roce viděl poprvé a obšťastnil plným hodnocením na těch oblíbených serverech - CSFD a Goodreads. Takže pokud sháníte tip na pořádnou počtenici nebo podívanou, tady jsou. 

Filmy
Co se diváckých zážítků týče, splnil jsem si obě předsevzetí - vidět 200 nových filmů (což bylo předsevzetí pro rok 2015, stejně jako rok předtím a rok poté) a vidět všechny filmy, které získaly Oscara v kategorii Nejlepší film (což bylo předsevzetí dlouhodobé). K těm Oscarovým bych se rád vrátil v samostatném textu.

Sicario: Nájemný vrah (2015)
Farář u svatého Dominika (1944)
Eso v rukávu (1951)
An Inspector Calls (2015)
Hádej, kdo přijde na večeři (1967)
Ghost Dog: Cesta samuraje (1999)
Mr. Holmes (2015)
Odtud až na věčnost (1953)
V hlavě (2015)
Rituál (1973)
Oceány (2009)
Píseň moře (2014)
Diamanty jsou věčné (1971)
Kingsman: Tajná služba (2015)
Zodiac (2007)
Údolí včel (1967)
Whiplash (2014)

V součtu jsem viděl 228 nových filmů a jen dva seriály - Kovboje Bebopa a Awake: Probuzení. Asi moc nejsem na roztahané příběhy. Ale zkouším to napravit a doháním - pomalu - své televizní resty. A že jich je.

Knihy
Jedediah Berry - Příručka pravého detektiva
Jo Nesbo - Krev na sněhu I.
Fredrick Backman - Muž jménem Ove

Komiksy
Daniel Majling - Rudo
Bill Willingham - Mýty 4: Pochod dřevěných vojáčků
Neil Gaiman - Sandman: Lovci snů
Kurt Busiek - Marvels: Zázraky
Mark Millar - Starej dobrej Logan
Grant Morrison - Arkham: Pochmurný dům v pochmurném světě
Mark Millar - Superman: Rudá hvězda
Alan Moore, Ed Brubaker - Kameňák a další příběhy
Juan Diaz Canales - Blacksad
Neil Gaiman - 1602

Co se čtení týče - stručné statistiky roku 2015 jsou:
- přečteno 66 knih a 60 komiksů, celkem 30 506 stran (jo, až takovejhle magor jsem, když přijde na statistiky)
- jedinou knihu jsem přečetl hned dvakrát: Fredrick Backman - Muž jménem Ove (takhle dobrý to je)
- 16 knih jsem přečetl v elektronickém formátu (což je přibližně 25 %), komiks pouze jeden
- 3 knihy jsem přečetl v angličtině, komiks - opět - pouze jeden (Richardson, Sakai - 47 Roninů - jo, je to tentýž jediný čtený v elektronické podobě)

A v roce 2016 ve čtení a sledování rozhodně nepolevím.

Žádné komentáře:

Okomentovat